Sleevereillä uutta ilmettä pakkauksiin ilman investointiriskiä

Sleevereillä uutta ilmettä pakkauksiin ilman investointiriskiä
syyskuu 5, 2017 Vesta Mäki

Kilpailu kauppojen hyllypaikoista kiihtyy. Brändin ja tuotteen on noustava hyllystä esiin ja erotuttava muusta tarjonnasta. Digitaalinen painaminen mahdollistaa jokaisen pakkauksen räätälöinnin ulkoiselta ilmeeltään erilaiseksi.

Pakkaus on tärkeä media ja markkinointikanava, joten pakkauksen visuaalinen ilme kannattaa hyödyntää täysimittaisesti. Suuren suosion saavuttanut juomabrändien massakustomointi on mahdollista digitaalisen painamisen avulla. Esimerkiksi Coca Colan tunnetut kampanjat, jossa valmistettiin suosituimmilla etunimillä tai matkailukohteilla nimettyjä pulloja, herätti miettimään, miten etikettiä voidaan hyödyntää entistä tehokkaammin.

Kolme kovaa suomalaista Auraprint, UPM Raflatac ja Foodwest ovat yhdistäneet voimansa ja osaamisensa. Yhdessä he tarjoavat pakkaavalle teollisuudelle ja erityisesti elintarvikealalle ainutlaatuisen mahdollisuuden testata sleeveritekniikkaa tuotteissaan täysin ilman investointiriskiä koneisiin ja laitteisiin.

Sleeverien, eli kutistekalvoetikettien suosio kasvaa edelleen nopeasti sekä Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa että Aasiassa. Erityisen suosittuja erilaiset sleeveriratkaisut ovat juomien, kosmetiikkatuotteiden ja erilaisten pesu- ja puhdistusaineiden pakkauksissa. Elintarvikealalla sleeverit ovat yleistyneet nopeasti esimerkiksi jogurteissa, kastikkeissa ja makeisissa. Suomessa sleeveriratkaisujen yleistyminen on kuitenkin ollut hitaampaa.

Sleevereillä saadaan tuotteeseen paljon painettavaa pintaa. Sleeverit mahdollistavat sen, että koko pakkauksen pinta voidaan hyödyntää painatuksessa visuaalisen ilmeen hyväksi. Ajattele lisäarvoa ja uusia käyttötarkoituksia perinteiselle pakkaukselle. Saat sleeverillä lisää näkyvyyttä kaupan hyllyllä ja kynnys sleevereiden testaamisessa ei ole koskaan ollut näin matalalla.

Nyt asiakas voi testata sleevereitä omissa nykyisissä tuotteissaan tai uusissa pakkauksissaan. Ensin varmistetaan, että pakkaus soveltuu sleeverille muodoltaan, muita koko- tai ulkonäkörajoitteita ei ole. Yhteistyössä kolmen suomalaisen toimijan tehtailla valmistuvat niin pienet testisarjat kuin suuremmatkin erät. UPM Raflatac toimittaa laadukkaat sleeverikalvot Tampereen tehtaaltaan nopeasti ja tarvittaessa myös pienissä erissä. Auraprint painaa Turussa sleeveriin uuden ilmeen Raflatacin toimittamille materiaaleille. Painetut kalvot matkaavat Seinäjoelle, missä ne kutistetaan pakkauksien päälle Foodwestin tehtaalla. Asiakas saa sleeveröityjen testisarjojen avulla tietoa markkinan ja kuluttajien tarpeista ja pystyy näin tarvittaessa tekemään investointipäätöksen oman sleeveröintikoneen hankinnasta.

Auraprint on aloittanut ensimmäisenä suomalaisena painotalona sleevereiden painatukset jo vuonna 2010. Kokemus on osoittanut, että parhaaseen lopputulokseen päästään, kun myös pullon muotoilu ja visuaalinen ilme toteutetaan kokonaisuutena sleeveröintiä silmällä pitäen.

Foodwestillä kehitetyt ja valmistetut maukkaat smoothiejuomat pakataan sleeveröityihin pulloihin, joiden kyljessä voi olla vaikka yrityksen asiantuntijoiden kuva ja yhteystiedot. Näin smoothiet toimivat välipalan lisäksi myös maistuvana käyntikorttina. Ilves Hockeyn kanssa rakennettu konsepti, jossa sleeveröityjen juomapullojen kyljessä komeilevat Ilveksen pelaajat, toimii keräilykohteena perinteisten pelaajakorttien tavoin.

Vain mielikuvitus on rajana, kun suunnittelet yrityksellesi uusia ratkaisuja erottua kaupan hyllyltä. Ole yhteydessä Auraprintin, Foodwestin tai Raflatacin asiantuntijoihin, niin räätälöidään sinulle yhdessä täysin uniikki konsepti sleeveritekniikan ja digitaalisen painatuksen avulla!

 

Kaisa Penttilä

Kehityspäällikkö, Foodwest Oy

0 kommenttia

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*