Antakaa tulla vaan!

Antakaa tulla vaan!
Tuire Hautala

Toimialasta riippumatta me täällä Suomessa painimme liike-elämässä hyvin samankaltaisten haasteiden edessä.  Suurimmat niistä liittyvät sekä uudistuskyvyn ylläpitämiseen että kannattavuuden parantamiseen.

Kustannukset ovat nousseet ulosmyyntihintoja nopeammin. Liian usein olemme vahvasti mukana hintakilpailussa. Kireässä kilpailutilanteessa markkinat määräävät usein hinnat, jolloin yritysten on haettava kannattavuutta kustannusten minimoinnilla. Kilpailu on kiristynyt myös kansainvälistymisen sekä lisääntyneen tuonnin myötä. Kotimaan markkinat toimialasta riippumatta ovat usein pienet ja stabiilit. Markkinoilla ei tapahdu merkittäviä muutoksia, jotka voisivat lisätä kysyntää tulevaisuudessa.

Kasvu nähdään tulevan maamme rajojen ulkopuolelta, mutta kansainvälisen liiketoiminnan osaaminen ja ymmärtäminen on yrityksissä kuitenkin vielä vähäistä.

Me Foodwestilla olemme painineet pitkälti samanlaisten haasteiden edessä. Uudistuskyvyn jatkuva ylläpitäminen on haasteellista ja vaatii organisaatioltamme totuttujen toimintatapojen objektiivista tarkastelua ja ravistelua. Premium-palveluiden markkinat kasvavat voimakkaasti muita markkinoita nopeammin.  Toisaalta tarjolla on yhä enemmän myös riisuttuja, vain olennaiseen keskittyviä, alhaiseen perustuvia palveluita.

Aidosti erilaisilla sisällöillä on kysyntää, kun kilpailu ihmisten ja yritysten huomiosta ja ajasta kovenee. Olemme miettineet tarkasti, mitä tehdä, jotta olisimme entistäkin parempia. Haluammeko olla mukana hintakilpailussa ja profiloitua kustannuksia tuijottavana toimijana? Vai onko meidän keskeinen tehtävämme tarjota asiakkaillemme ylivoimaista asiakashyötyä tuottavaa erikoisosaamista?

Vastaus on ehdottomasti jälkimmäinen. Siihen panostamme jatkossa yhä vahvemmin.  Me nimittäin tiedämme, miten asiakkaan riskit minimoidaan ja kuinka maksimaalinen hyöty tuotetaan.

Asiakkaamme ovat toimialansa edelläkävijöitä, jotka näkevät muuttuneen markkinatilanteen mahdollisuutena ja uskovat omaan asiaansa. Harvoilla yrityksillä on kuitenkaan yksin mahdollisuuksia tehdä tutkimus- ja tuotekehitystyötä.

Me Foodwestilla pystymme tarjoamaan apua tähän. Meiltä löytyy osaamista, resursseja ja tietotaitoa toteuttaa asioita, joihin yrityksellä ei ole vahvaa ydinosaamista, mutta joilla voi olla ratkaisevakin merkitys liiketoiminnan nostamiseen uudelle tasolle.

Markkinatutkimuksen kenttätyössä pystymme korkeatasoisesti pureutumaan kuluttaja- ja markkinaymmärrykseen syövereihin. Tuotekehitykseen meillä on keinoja, joilla varmistamme laadun ja nopeutamme markkinoille menoa. Laadunhallinnassa hoidamme asiakkaidemme puolesta vaikeatkin asiat sujuvasti ja mutkattomasti viranomaismääräykset huomioiden.

Tulevaisuuden menestyjiä ovat ne yritykset, jotka luovat uudella asemoitumisella, kiinnostavilla sisällöillä ja mielenkiintoisella brändillä ylivoimaista asiakashyötyä. Tämä on suuri mahdollisuus kaikenkokoisille toimijoille.

Oli haaste mikä tahansa – antakaa tulla vaan!

050 311 2510 / Eeva

eeva.perttula@foodwest.fi

Tuire Hautala
Tuire on viestinnän ammattilainen, oivaltaja ja nerokkaiden tempausten toteuttaja. (Opintovapaalla)

0 Comments

Leave a reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*