Elintarvikepohjaiselle liiketoiminnalle on avautumassa huikeita uusia mahdollisuuksia!

Elintarvikepohjaiselle liiketoiminnalle on avautumassa huikeita uusia mahdollisuuksia!
maaliskuu 11, 2016 Tuire Hautala

Tiedote 11.3.2016 – julkaisuvapaa heti

FOODWEST PANOSTAA KAUPALLISEEN KEHITTÄMISEEN TUOTEKESKEISYYDEN SIJAAN

Elintarvikepohjaisen liiketoiminnan kehittämiseen erikoistunut Foodwest Oy on löytänyt täysin uusia ratkaisuja, joilla se auttaa alan yrityksiä vastaamaan markkinaympäristön voimakkaaseen muutokseen. ”Kaupallistamisen on mentävä perinteisen tuotelähtöisen kehityksen edelle. Olemme myös löytäneet keinoja paremman kuluttajaymmärryksen tutkimiseen”, Foodwestin toimitusjohtaja Eeva Perttula sanoo.

Foodwest Oy on ainoita lajissaan Suomessa. Yritys on erikoistunut puhtaasti asiakkaidensa elintarvikepohjaisen liiketoiminnan kehittämiseen. Täysin vastaavia yrityksiä ei maassamme ole muita. Foodwest on reilun 20 toimintavuotensa aikana vakiinnuttanut asemansa alan asiantuntijana.

Toimintaympäristön ja markkinoiden muutos on pakottanut myös Foodwestin terävöittämään omaa toimintaansa. Viimeiset kaksi vuotta yrityksessä on jalkautettu uutta strategiaa, jonka tuloksena Foodwestin palveluksessa olevien reilun 20 asiantuntijan osaaminen on yhdistetty täysin uudella tavalla.

”Haluamme tuoda entistä voimakkaammin esiin kuluttajan, eli tuotteiden loppukäyttäjän merkityksen tuotteiden kehittämisessä. Kuluttajia on ymmärrettävä yhä paremmin ja tuo ymmärrys on pystyttävä ketterästi soveltamaan tuotekehitykseen” toimitusjohtaja Perttula sanoo.

Yksi uusista ratkaisuista on 24/7-palvelu, jolla digitaalisesti osallistetaan kuluttajat tuotteen kehitykseen suoraan kotoa.

”Kuluttajaymmärrys antaa aineksia tuotteeseen, mutta ennen kaikkea sen kaupallistamiseen. Markkinaympäristö muuttuu niin rajusti ja nopeasti, että kaupallistamisen on mentävä tuotelähtöisen kehityksen edelle.”

Elintarvikeosaamista hyödynnetään brändikokemuksen laajentamiseen

Foodwest on myös valmistautunut toiminnassaan siihen, että eri toimialojen rajat hälvenevät jatkossa yhä voimakkaammin. Tämän myötä elintarvikeosaamiseen on tarvetta aivan uusilla, jopa odottamattomilla toimijoilla.

”Elintarvikepohjaiselle liiketoiminnalle on avautumassa uusia huikeita mahdollisuuksia. Varsinkin ne toimijat, joilla on vahva brändi, haluavat yhä rohkeammin laajentaa liiketoimintaansa uusiin tuotteisiin. Elintarvikeosaaminen tarjoaa yllättäviä mahdollisuuksia, kun brändiin halutaan uusia ulottuvuuksia. Haluamme olla aktiivisesti auttamassa yrityksiä tässä kehityksessä”, Perttula sanoo.

Brändiään haluavat laajentaa elintarvikkeisiin esimerkiksi muoti- ja hyvinvointialan toimijat. Elintarvikepohjaisia raaka-aineita voidaan nykyisin käyttää entistä laajemmin myös esimerkiksi kosmetiikkatuotteissa.

Elintarvikekehitys on perinteisesti keskittynyt suuriin ja kansainvälisiin toimijoihin. Foodwest tarjoaa nyt ketterän kehitysratkaisun, jolla myös pienten ja paikallisten toimijoiden mahdollisuudet parantuvat. Uusi konsepti tunnetaan nimellä Pilottitehdas.

”Pilottitehtaan tausta-ajatuksena on se, että siellä valmistuu liiketoimintaa, eikä vain tuotteita. Yhdistämällä asiantuntijoidemme osaamisen oikealla tavalla voimme auttaa asiakkaitamme läpi koko ketjun; ideasta kaupan hyllylle asti. Hienojenkin tuotteiden tie kauppoihin katkeaa hyvin usein siihen, ettei tiedetä, mitä esimerkiksi viranomaiset ja jakelutie tuotteilta todella edellyttävät”, Perttula kertoo.

Foodwestilla on jo näyttöjä siitä, että uusi lähestymiskulma elintarvikealaan on oikea jo pelkästään omankin toiminnan perusteella. Foodwestin liiketoiminta oli viime tilikaudella voitollista ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen.

Oli haaste mikä tahansa – antakaa tulla vaan!

050 311 2510 / Eeva

eeva.perttula@foodwest.fi

Tuire Hautala
Tuire on viestinnän ammattilainen, oivaltaja ja nerokkaiden tempausten toteuttaja. (Opintovapaalla)

0 kommenttia

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*