Valion PROfeel® tuoteperheen laajennus

Valion PROfeel® tuoteperheen laajennus
marraskuu 28, 2016 Milla Alanärä

Valio on tehnyt uuden aluevaltauksen proteiinijauheiden maailmaan, ja Foodwestillä on ollut kunnia auttaa tuotteita kohti markkinamenestystä.

– Foodwestin toteuttama kuluttajatutkimus auttoi meitä ymmärtämään kohderyhmän tarpeita ja mahdollisia käytön esteitä. Tulosten avulla luotiin kohderyhmää kiinnostava konsepti (nimeäminen, pakkaus, viestintä jne.), sekä saatiin apuja tuotteiden jatkokehitykseen ja markkinointitoimenpiteisiin, tutkija Elina Kytö Valiolta kertoo.

Proteiinijauheet ovat tähän asti löytäneet tiensä lähinnä kuntosaliharrastajien ja himourheilijoiden shakereihin, mutta myös urheilupiirien ulkopuolella kaivataan vaihtelevia, helppoja ja herkullisia proteiinivälipaloja. Valio halusikin nyt tuoda monikäyttöiset proteiinijauheet kaiken kansan ulottuville: PROfeel® heraproteiinilisillä ja proteiinivälipalajauheilla on helppo lisätä päivittäistä proteiininsaantia, mikä kiinnostaa suurinta osaa suomalaisista.

Valiolla oli vahva luottamus proteiinijauheidensa laadukkuuteen, mutta olennaista oli myös tietää, ovatko kuluttajat samaa mieltä. Foodwest järjesti laajan kotitestin, jossa kuluttajat ympäri Suomea saivat testata kotonaan sekä Valion tuotteita että kilpailevia tuotteita. Jotta brändit eivät vaikuttaisi mielipiteisiin, tuotenäytteet uudelleenpakattiin Foodwestin koetehtaalla blancopakkauksiin. Kotitesti vahvisti valiolaisten ennakko-odotukset: kuluttajat näyttivät PROfeel®-jauheille vihreää valoa. Tutkimuksella saatiin myös arvokasta tietoa tuotteiden toimivuudesta eri käyttötarkoituksissa.

Koska loistavakaan tuote ei myy itse itseään, Valiolla oli tarve ymmärtää millaisin keinoin proteiinijauheiden ilosanomaa kannattaa levittää. Foodwestin tutkimus antoikin selkeät suuntaviivat, millaisin viestinnällisin kärjin edetä PROfeel®-jauheiden markkinoinnissa.

– Olimme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön Foodwestin kanssa: moniosainen tutkimuskokonaisuus sujui joustavasti, asiantuntevasti ja täsmällisesti, ja tutkimustulokset esiteltiin selkeästi ja niistä annettiin konkreettiset suositukset”, Kytö kiittelee.

Valio PROfeel® heraproteiinilisät ja proteiinivälipalajauheet ovat markkinoiden ensimmäiset täysin suomalaiset, laktoosittomat proteiinijauheet. Tuoteperheeseen kuuluu heraproteiinilisä, jota on saatavilla mansikkaisena, suklaisena, vaniljaisena ja maustamattomana, sekä proteiinivälipalajauhe, jossa makuina mansikkainen ja suklainen.

http://www.valio.fi/profeel/

Milla Alanärä
toimii markkinatutkimuspäällikkönä Foodwestilla. Hän on tuottanut kuluttajaymmärrystä elintarviketeollisuudelle jo kymmenen vuoden ajan.

0 kommenttia

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*