Syyskuu avaa maulle mahdollisuudet

Syyskuu avaa maulle mahdollisuudet
elokuu 23, 2018 Anna-Kaisa Knuuttila

Onko sinulla elintarvike, josta voisi kasvaa ensi vuonna Suomen kuuluisin? Tai idea, jota kehittämällä syntyisi jotain uudenlaista makumaailmaan? Tämä kilpailu on juuri sinun yritystäsi varten.

Foodwest on mukana S-ryhmän suuressa ruokamanifestissa. Suomalainen Menestysresepti on S-ryhmän järjestämä pienille ja keskisuurille elintarvikevalmistajille suunnattu kilpailu, jossa myllytetään uusia suosikkeja kaupan valikoimaan.

Syyskuussa alkavaan kilpailuun valitaan 50 menestysnälkäistä yritystä. Siitä starttaa mielenkiintoinen matka, jonka yksi välietappi on tammikuun lopussa. Silloin julkaistaan kilpailun voittajat.

Sen jälkeen Foodwest hioo ensi kevään aikana voittajatuotteista timantteja.

– Olemme todella innostuneita tästä mahdollisuudesta tehdä uusia menestystarinoita ruokamaailmaan, Foodwestin toimitusjohtaja Karri Kunnas sanoo.

SOK halusi mukaan kumppanin, jolla on kokonaisvaltainen näkemys elintarvikekehityksestä. Foodwest oli tähän tehtävään ilmiselvä valinta.

– Meillä on tarjolla kaikki osa-alueet, mitä tarvitaan Suomalaisen Menestystuotteen luomiseen ja otamme tämän haasteen ilomielin vastaan, asiakkuuspäällikkö Tuomas Kärki vakuuttaa.

– Hyvä elintarvike ei riitä, täytyy olla myös kuluttajaymmärrystä sen markkinointiin. Mitä kuluttajaryhmiä tuoteidea houkuttelee, millaiset tuoteominaisuudet vastaavat kuluttajan odotuksia, millaisen kuluttajan ongelma uusi tuoteidea ratkaisee ja mihin tilanteisiin se sopii, tutkimusjohtaja Suvi Luoma luettelee.

Valtakunnallista näkyvyyttä

Kilpailuun osallistuville elintarvikealan yrityksille tämä on todellinen kiihdytyskaista menestykseen. Tuotekehityksen ohella on luvassa valtakunnallista näkyvyyttä S-ryhmän isoissa kanavissa.

– Jos tuote on oikein onnistunut, siitä voi kehittyä vaikka uusi avaus vientimarkkinoille, tuotekehityspäällikkö Virve Anttila houkuttelee.

Anttila tietää kokemuksesta, kuinka luodaan mielenkiintoisia elintarvikkeita Suomen rajojen ulkopuolelle. Hän on toiminut muun muassa Pohjois-Amerikkaa valloittavan The Finnish Long Drink -lonkeron reseptin kehittäjänä.

Kehityspäällikkö Harri Latva-Mäenpää toivoo, että suomalaiset elintarvikealan yritykset heittäytyvät rohkeasti mukaan kilpailuun.

– Tämä on tavallaan ruokamaailman Kasvu Open, ovet ovat nyt avoinna S-ryhmän kauppojen hyllyihin, hän vertaa.

 

S-ryhmän ja Foodwestin yhteinen ruokamatka on alkanut. Suomalaisen Menestysreseptin metsästyksessä ovat mukana Katja Tapio, Antti Oksa, Ilkka Alarotu, Outi Hohti, Karri Kunnas, Tuomas Kärki, Suvi Luoma, Virve Anttila ja Harri Latva-Mäenpää.

0 kommenttia

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*