Markkinatutkimusliiton jäsenyys vahvistaa Foodwestin asemaa

Markkinatutkimusliiton jäsenyys vahvistaa Foodwestin asemaa
joulukuu 11, 2018 Vesta Mäki

Foodwest liittyi syksyllä jäseneksi Suomen markkinatutkimusliittoon (STML), johon kuuluvat alan johtavat yritykset Suomessa.

Liittoon kuuluvat Foodwestin lisäksi Finnpanel, Taloustutkimus, Inspirans, Norstat, Innolink, Palveluplus, Tietoykkönen ja Epsi Rating. Kaikki ovat asiansa osaavia ja laatuun sitoutuneita luotettavia tutkimuskumppaneita.

– STML edustaa alan parhaimmistoa Suomessa. Tämä oli meille luonteva askel kasvutarinassamme, Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma toteaa.
Liitto edistää jäsenyritysten välistä yhteistoimintaa ja kehittää jäsenten ammatillisen vastuutunnon ja ammattitaidon kehittämistä.

– Yhdessä voimme edistää ja tehdä tunnetuksi markkinatutkimustoimintaa. Alalla näkyy myös villejä toimijoita, ja yritysten on tärkeää voida luottaa siihen, että tutkimukset toteutetaan ammattitaidolla ja laadulla alusta loppuun, Luoma muistuttaa.

Kuluttajaymmärrys alkaa kentältä

Foodwestissä työskentelee liki 30 asiantuntijan lisäksi lukuisia kenttätutkimushaastattelijoita. Kenttätiimi tekee arvokasta työtä ruohonjuuritasolla Helsingissä ja Tampereella keräämällä aineistoa elintarvikealan tutkimuksiin. Haastattelijat ovat tehtäväänsä koulutettuja ammattilaisia.

Foodwestin tutkijoilla puolestaan on syvällinen ymmärrys kuluttajan elintarvikekäyttäytymisestä ja laajaa tuoteryhmäosaamista. Luoma kertoo, että tutkimukset räätälöidään aina asiakkaan ongelma huomioiden.
– Usein tavoitteena on selvittää, millaisia haasteita kuluttaja arjessaan kohtaa ja millaisilla ratkaisuilla niitä voitaisiin korjata. Kattavan ja visuaalisen tutkimusraportin lisäksi asiakas saa Foodwestin asiantuntijan suosittelemat jatkotoimenpiteet, miten projektissa kannattaisi edetä, hän selvittää.
– Saamme paljon kiitosta tutkimusraporttiemme selkeydestä ja visuaalisuudesta, Luoma lisää.
Foodwestin palveluvalikoimasta löytyvät muun muassa konsepti- ja pakkaustutkimukset, tuotetestit, Shopper- ja Food service -tutkimukset sekä digitaalinen Omenakori-yhteisötutkimusalusta, jossa päästään ainutlaatuiselle näköalapaikalle kuluttajan arkeen.

Foodwest noudattaa toiminnassaan myös markkinatutkimusten kansainvälisen kattojärjestön ESOMAR:n (The world association of research professionals) ohjeita ja toimintasääntöjä.

https://www.markkinatutkimusliitto.fi/
https://www.esomar.org/

Lue lisää Foodwestin tutkimuspalveluista:
https://www.foodwest.fi/palvelut/kuluttajaymmarrys/

Vesta Mäki

0 kommenttia

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*