Foodwest kehittää suomalaisia elintarvikkeita televisio-ohjelmassa

Elintarvikebisneksessä määrätietoisia kasvuharppauksia ottavan Foodwestin asiantuntijuus näkyy kesän aikana television uudessa ruokaohjelmassa.

S-ryhmän valikoimajohtajat Antti Oksa ja Katja Tapio, ohjelman juontaja Jyrki Sukula ja Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma sekä tuotekehityspäällikkö Virve Anttila sparraamassa Suomalainen menestysresepti -ohjelmassa kilpailijoiden tuotteita.

S-ryhmän ja Foodwestin Suomalainen menestysresepti -kilpailuun haki mukaan yli sata ruokainnovaattoria, joista vajaat 30 valittiin semifinaaliin. Vain kuusi heistä lunasti paikkansa jatkossa ja pääsi kehittämään tuotettaan yhdessä asiantuntijoiden kanssa.  Kisa on edennyt finaalivaiheeseen, jonka käänteitä jokainen voi seurata kesällä televisiosta sunnuntai-iltaisin.

Suomalainen menestysresepti -ohjelmaa luotsaa huippukokki ja ruoka-alan monitoimimies Jyrki Sukula. Kilpailu nähdään TV5:lla ja Dplayssa 30. kesäkuuta alkaen. Voittaja saa kehittämänsä tuotteen S-ryhmän ruokakauppojen hyllyille koko Suomen maisteltavaksi.

– Foodwest on viime vuosien aikana laajentanut toimintaansa monella tavoin. Tämä televisioproduktio on mielenkiintoinen uusi mahdollisuus. Pystymme nyt näyttämään konkreettisesti, millaisia palveluja meillä on yrityksille tarjolla, Foodwestin toimitusjohtaja Karri Kunnas toteaa.

Aito Median tuottaman ja Jyrki Sukulan isännöimän ohjelman tuomaristossa nähdään Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoman lisäksi S-ryhmän vähittäiskaupan kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu sekä valikoimajohtajat Antti Oksa ja Katja Tapio ja Finlaysonin Jukka Kurttila sekä vierailevia asiantuntijoita.

S-ryhmä satsaa
elintarvikealaan

S-ryhmä on sijoittanut jokaiseen finalistiin 15 000 euron kehityspotin, jolla yritys saa ostaa Foodwestiltä asiantuntijapalveluja.

– Suomalaisella ruoalla on huikea kehityspotentiaali. Meillä on mielettömiä raaka-aineita ja osaamista eri puolilla Suomea. Haluamme nostaa kotimaisen innovoinnin ja ruoan arvostusta näyttämällä kuluttajille kotimaista osaamista ja nostamalla kotimaiset elintarvikeyrittäjät parrasvaloihin, S-ryhmän Ilkka Alarotu kertoo.

Ohjelmassa sukelletaan ruoka- ja tuotekehityksen maailmaan ja nähdään, miten ideasta kehittyy valmis tuote. Yritykset saavat sparrausapua muun muassa tuote- ja pakkauskehitykseen, konseptin hiomiseen, tuotteen tarinallistamiseen sekä kuluttajaymmärrykseen. Finaalissa nähdään rohkeita innovaattoreita aina vasta-alkajista kauan alalla olleisiin tekijöihin, joista jokainen janoaa voittoa.

Jyrki Sukula ja Suvi Luoma ovat innostuneita suomalaisen ruoan kehittämisestä.

Kilpailuun osallistuvien finalistien tv-ohjelmassa saamat tehtävät ovat pitkälti Suvi Luoman kehittämiä.

– Olen vaikuttunut kilpailuun osallistuneiden yrittäjien tuotteista ja asenteesta. On hienoa olla mukana näiden tuotteiden kehittämisessä ja seurata, kuinka yrittäjän bisnesidea kirkastuu, hän kertoo.

Ruoka kiinnostaa nyt kovasti, ja odotukset katsojaluvuista ovat korkealla. S-ryhmän merkittävä panostus suomalaisen ruokaosaamisen kehittämisessä tuo Seinäjoella, Tampereella ja Helsingissä toimivan Foodwestin monipuoliset asiantuntijapalvelut koko kansan tietoisuuteen.

– Minulla on tuomarina niin upea taustajoukko omassa työyhteisössäni, että olen lähtenyt tähän projektiin levollisin mielin. Olen saanut apua Foodwestin muilta asiantuntijoilta, joista muutama myös näkyy ohjelmassa.

Elokuussa selviää, mikä tuote voittaa paikan kaupan hyllyllä ja kuluttajien ostoskoreissa.

 

Jaa

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.