FOODWEST MUKANA TEKEMÄSSÄ MENESTYSRESEPTIÄ 2020 NELOSELLA

FOODWEST MUKANA TEKEMÄSSÄ MENESTYSRESEPTIÄ 2020 NELOSELLA
Vesta Mäki

Myös televisiossa nähty SOK:n Suomalainen menestysresepti oli ensimmäisellä kaudellaan kaupallinen menestystarina. Vuoden 2019 voittaja, Leivon leipomon Boltsi, oli myydyin uutuustuote S-ryhmän ruokakaupoissa.

Nyt haku aukeaa jälleen, ja finalistien matkaa kohti suomalaisten ostoskoreja seurataan tulevana kesänä Nelosella ja Ruutu-palvelussa. Foodwest on mukana auttamassa finalistiyrityksiä eteenpäin, kun jokainen semifinaalista jatkoon päässyt yritys saa SOK:lta 15 000 euroa kehitysrahaa Foodwestin palveluihin.

-Asiantuntijamme ovat jälleen yritysten käytettävissä, kun he kehittävät tuotteitaan kilpailussa. Meidän roolimme on olla menestyksen mahdollistaja, ja voimme auttaa osallistujia laaja-alaisesti esimerkiksi konseptikehityksessä, kuluttajaymmärryksessä, tuotekehityksessä tai vaikkapa tuotannollistamiseen liittyvissä haasteissa, Foodwestin toimitusjohtaja Karri Kunnas kertoo.

Kilpailun tuomaristossa nähdään ruoka-alan monitoimimies Jyrki Sukula, Finlaysonin Jukka Kurttila, Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma, sekä S-ryhmästä kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu ja valikoimajohtajat Antti Oksa ja Katja Tapio. Kaikki olivat mukana myös sarjan ensimmäisellä kaudella.

 

Onko sinulla uusi menestysresepti? Hae mukaan 6.1.2020 mennessä! Hakemuksiin kannattaa panostaa, sillä niiden perusteella SOK:n ja Foodwestin raati valitsee kisassa jatkavat yritykset.

 

-Odotamme jo innolla, millaisia hakemuksia kisaan saamme. Viime kerralla hakemuksia tuli yli 100, ja siellä olisi varmasti ollut paljon muitakin potentiaalisia uutuuksia, kuin mukaan valitut yritykset. Mukaan kannattaa siis hakea rohkeasti, vaikka oma tuote olisi vasta idean asteella. Autamme kyllä ideasta eteenpäin valmiiksi tuotteeksi, Suvi Luoma vakuuttaa.

Suomalainen menestysresepti onkin erinomainen kanava pienille yrityksille saada oma tuotteensa näkyville. Yritykset tulevat saamaan paljon tukea toimintansa kehittämiseen niin S-ryhmän asiantuntijoilta kuin Foodwestiltä ja kisan tuomaristoltakin.

-Pidämme tätä S-ryhmältä erittäin hienona avauksena pienten elintarvikeyritysten suuntaan. Usein juuri pienillä toimijoilla olisi innovatiivisia ideoita, mutta ei työkaluja niiden toteuttamiseen. On mahtavaa olla tässä konseptissa mukana, Karri Kunnas hehkuttaa.

 

Pienille ja keskisuurille, alle 15 miljoonaa euroa vaihtaville suomalaisille ruokayrityksille suunnattu kilpailu järjestetään nyt toista kertaa. Kilpailun haku on auki 9.12.2019-6.1.2020 osoitteessa: https://www.nelonen.fi/osallistu. Alkukarsintojen jälkeen jatkoon valitut 5-7 finalistia saavat S-ryhmältä 15 000 euroa tuotekehitykseen. Heidän matkaansa tuoteideasta kaupan hyllylle seurataan TV-sarjassa, joka esitetään Nelonen Median kanavilla ja Ruutu-palvelussa kesällä 2020.

Vesta Mäki

0 Comments

Leave a reply

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*