Suomalainen Menestysresepti tulee taas – hae mukaan!

Suomalainen Menestysresepti on kilpailu ja televisio-ohjelma, jossa etsitään uusia ruokainnovaatioita S-ryhmän kauppojen hyllyille. Molemmat aiempien tuotantokausien voittajat, Leivon Leipomon Boltsi ja Leipomo Rostenin Rostis, ovat nousseet omina lanseerausvuosinaan koko vuoden myydyimmiksi uutuustuotteiksi S-ryhmän myymälöissä.

Onko sinulla vakan alla idea tulevasta hittituotteesta? Kaipaako ideasi vielä viilausta valloittaakseen suomalaiset kuluttajat? Tilaisuutesi on tässä, sillä uusia ruokainnovaatioita haetaan jälleen S-ryhmän kauppojen valikoimiin!

-Odotamme erittäin suurella mielenkiinnolla, millaisia hakemuksia saamme ohjelman uudelle kaudelle mukaan. Foodwestin tiimi on valmiina auttamaan yrityksiä kohti menestystä, ohjelman tuomaristossa vaikuttava Foodwestin tutkimusjohtaja Suvi Luoma lupaa.

Suomalaisen Menestysreseptin edellisten kausien menestystarinat ovat olleet vertaansa vailla. Tämän vuoden elokuussa kauppojen paistopisteille saapuneen Rostiksen myynti ylitti sekä S-ryhmän että Leipomo Rostenin villeimmätkin ennusteet: ensimmäisen kahden kuukauden aikana S-ruokakaupoissa myytiin yli 1,5 miljoonaa Rostista.

– Suomalainen Menestysresepti -innovaatioita yhdistää se, että kaikki niistä ovat aidosti uudistaneet omaa kategoriaansa ja tuoneet siihen jotain uutta ja erilaista asiakkaille. Tähän joukkoon haemme nyt seuraavia kunnianhimoisia, yllättäviä ja ennen kaikkea herkullisia ruokainnovaatioita, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho sanoo.

Kakkoskaudelle hakemuksia tuli reilut 70, joista kuusi yritystä pääsi lopulta jatkamaan mukaan TV-ohjelmaan.

-Etsimme aidosti uutta tekemistä. Kaupallisesti läpi lyövät uudet innovaatiot ovat usein lopulta yksinkertaisia ja helposti ymmärrettäviä. Kuluttajan ei tarvitse miettiä, että mihin tällaista tuotetta oikein käyttäisin. Ei tarvitse siis tavoitella kuuta taivaalta, vaan hakemuksia kannattaa laittaa rohkeasti tulemaan, Luoma kannustaa. -Kun tuote on lopulta kaupassa, voi vain ajatella, että sen olisi aina kuulunut ollakin siellä!

Tv-sarjassa kilpailijoita sparraa ruoan, markkinoinnin ja kaupan alan ammattilaisista koostuva tuomaristo. Sarjaa luotsaa kokki ja ruoan monialayrittäjä Jyrki Sukula, joka on itsekin lanseerannut monta ruokabrändiä. Mukana ovat myös Finlaysonin nostamisesta nykykuluttajien tietoisuuteen tunnettu Jukka Kurttila ja Foodwestin tutkimusjohtaja, kuluttajaymmärryksen oivaltava asiantuntija Suvi Luoma. S-ryhmän näkemystä kilpailuun tuo pitkän uran vähittäiskaupan parissa tehnyt päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.

Suomalainen Menestysresepti -ohjelman hakuaika on 7.12.2020 – 13.1.2021.
Ohjelma tullaan näkemään MTV3-kanavalla kesällä 2021. Kilpailu on suunnattu pienille ja keskisuurille, alle 30 miljoonaa euroa vaihtaville suomalaisille ruokayrityksille.

Lue lisää ja hae mukaan: mtv.fi/osallistu

Jaa

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.