Pakkausmerkinnät ja Synkka-tuotetietopankki kulkevat käsi kädessä, kun uutta tuotetta viedään markkinoille. Asiantuntija Helena Lipsanen tekee Foodwestilla niitä molempia, mutta erityisesti Synkkaa.

– Sanoisinpa, että tunnen järjestelmän läpikotaisin. Siinä pystyn todella olemaan avuksi niin pienille kuin suurille yrityksille, hän sanoo.

Foodwestilla on noin 150 Synkka-asiakasta, joista suurin osa on elintarvikealan toimijoita. Asiakaskuntaan kuuluu myös kulutustavaroita myyviä yrityksiä. Tuotetietopankkiin tallennetaan tuotteesta ajantasaiset tiedot ja kuvat, jonka jälkeen ne ovat nopeasti yhdellä kertaa kaikkien kaupparyhmien, HoReCa-toimijoiden ja muiden tuotetietoja tarvitsevien käytössä.

– Sieltä löytyvät muun muassa tärkeät tiedot tuotteiden sisällöstä, allergeeneista ja ominaisuuksista sekä hyllytystiedot kauppoja varten. Nyt kun elintarvikkeiden myynti on yleistynyt myös verkossa, tietojen oikeellisuus on entistä merkittävämpää, Helena jatkaa.

Helenan työ koneen ääressä vaatii nopeutta ja tarkkuutta. Kertaalleen huolella tehtyä työtä ei tarvitse moneen kertaan tarkistella. Istumatyön vastapainoksi hän käyttää samaa taktiikkaa salibandykentillä kolmosdivisioonassa. Lisäksi hän käy kuntosalilla ja hiihtää.

– Kunnon hikiliikunta on parasta, mitä voin itselleni työpäivän päätteeksi antaa, hän sanoo.

Timanttia nyt
  • Synkan järjestelmäpäivitys marraskuussa. Käytettävyys parani huomattavasti.
  • Yhteiset keskustelut ja ammattitaidon jako kollegoiden kesken.
  • Kevät tulee ja valon määrä kasvaa.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.