Hyvin-jogurtit

Hyvin-jogurtit

Juustoportti luottaa tutkittuun makuun.

Juustoportin markkinoinnista ja viestinnästä vastaavan Niklas Keski-Kasarin mukaan muutos on jatkuvaa erityisesti tuotekehityspuolella. On aavistettava tulevat trendit ja kuljettava muutama askel kilpailijoita edellä. Juustoportissa maku on tuotekehityksen tärkein asia.

– Meillä pidetään sataprosenttisesti kiinni raaka-aineiden laadusta ja turvallisuudesta. Tärkeä valintakriteeri on kotimaisuus, jos se vain on mahdollista, hän linjaa.

Foodwest tuottaa kuluttajaymmärrystä Juustoportin tuotekehityksen taustalle. Keski-Kasari pitää tärkeänä, että Foodwest ymmärtää kuluttajakäyttäytymistä nimenomaan elintarvikebisneksen näkökulmasta.

– Kuluttajatutkimuksella on suuri merkitys tuotteen kehitystyössä, mutta siitä on hyötyä myös markkinoinnissa. Tutkitun tiedon perusteella on helppo tehdä päätöksiä.

Yhteistyö alkoi yli kymmenen vuotta sitten ja on vuosien myötä muuttunut hyväksi kumppanuudeksi.

– Foodwestin asiantuntijoiden kanssa on helppoa ja mutkatonta toimia. Lisäksi arvostan Foodwestin joustavuutta ja kykyä reagoida nopeisiinkin muutoksiin. Voimme luottaa siihen, että heidän kanssaan asiat hoituvat.

Hyvin sopii juuri nyt

Juustoportin uusi Hyvin-tuotesarja tukee arjen hyvinvointia luonnollisesti. Tuotteet ovat aidosti sokeroimattomia ja lisäaineettomia.

Ensimmäisenä markkinoille tulivat jogurtit, joissa makeus on saatu banaanista ja mangosta. Foodwestin markkinatutkimuspäällikkö Suvi Luoma kertoo, että makutestissä yhteensä 120 jogurttia käyttävää kuluttajaa arvioi uudet tuotteet. Konseptia ja designia oli tutkittu jo aiemmin.

– Testeissä tuli erittäin hyvin esille, että tuote vastaa kuluttajien odotuksia ja tuo markkinoille kiinnostavan vaihtoehdon. Hyvin-jogurtit vastaavat kysyntään, sillä sokerittomuus on nyt iso trendi. Kuluttajan toive sokerittomuudesta kohdistuu erityisesti arkisiin elintarvikkeisiin, jollainen jogurttikin on. Tämä on näkynyt vahvasti myös monissa muissa tutkimuksissamme, Luoma lisää.

Keski-Kasari kertoo, että liki viisi vuotta kestänyt tuotekehitys toi markkinoille hienon tuotesarjan.

– Saimme kokonaan uudenlaisen tuotteen maailmalle, hän iloitsee.

Juustoportti käyttää tuotannossaan maitoa yli 40 miljoonaa litraa vuodessa, josta luomumaitoa noin kolme miljoonaa litraa ja vuohenmaitoa noin kaksi miljoonaa litraa. Työntekijöitä on parisataa, kesäaikana sata enemmän. Monesti palkitun kasvuyrityksen liikevaihto on yli 500 miljoonaa euroa.

www.juustoportti.fi